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FONDS DE L - [2010-2011] - 0,01 m de documents textuels.

Numéro de fond: 304

Histoire administrative

Le Bureau de l’ombudsman a été inauguré à l’Université d’Ottawa le 1er septembre 2010. Il a pour mandat de conseiller et d’informer les parties pour aider à résoudre conflits et problèmes avec impartialité et indépendance. Il relève d’un comité consultatif composé de huit membres, dont quatre sont nommés par l’Université et quatre par les associations étudiantes. L’ombudsman lui-même n’est pas un membre du comité consultatif. Son travail est évalué par le comité consultatif à chaque année. La première ombudsman du Bureau est Lucie Allaire, nommée en septembre 2010.

Portée et contenu

Le Fonds Bureau de l’Ombudsman est composé de dépliants et de signets produits par le Bureau.

Source immédiate d'acquisition: transfert administratif

Langues: français et anglais

Restrictions: Les documents contenant des informations personnelles ou confidentielles sont restreints à la consultation et à la reproduction. Les documents sont régis par la Loi sur les droits d’auteur.

Instruments de recherche: inventaire de documents textuels.

Versements complémentaires: d’autres versements sont attendus




Anglais

OFFICE OF THE OMBUDSPERSON FONDS - [2010-2011] - 0.01 m of textual records.

Reference Number: 304

Administrative history

The Office of the ombudsperson was inaugurated on September 1st, 2010 at the University of Ottawa. Its mandate is to counsel and inform various parties in order to help them resolve conflicts and problems. The ombudsperson office is subject to a consultative committee composed of eight members, among whom four are nominated by the University, and four by student associations. The ombudsperson is not a member of the committee, but his work is evaluated by the committee once a year. The first ombudsperson nominated was Lucie Allaire, who began in this function in September 2010.

Scope and content

The fonds is composed of flyers and bookmarks produced by the Office of the Ombudsperson.

Immediate source of acquisition: administrative transfer

Languages: French and English

Restrictions: Documents containing personal and confidential information are restricted to consultation and reproduction. The records are submitted to the Copyright Act.

Finding aids: inventory of textual records

Accessions: more accruals are expected

© Université d'Ottawa
Pour d'autres renseignements, archives@uottawa.ca
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Dernières modifications : 2010.09.13