Contact Information

Archives of the University of Ottawa
100, Marie-Curie (corner of King Edward)
Room 012
P.O. 450, Stn. A
OTTAWA, Ontario
K1N 6N5

Phone: (613) 562-5750
Fax: (613) 562-5198
E-mail: archives@uottawa.ca

Guide to the Fonds and Collections

Search the Database

By Title only
By Content only
By Fond Number only
Everywhere

 

New Search

HUMAN RESOURCES SERVICE FONDS. - - 1963-2009 - 78.35 m of textual records.

Reference Number: 94

Administrative history

The Human Resources Service is established in 1966 as the Personnel Office. In 1969, it changes its name to Personnel Services. Its current name is adopted in 1986. The Service answers to the Vice-President (Resources) and provides services relative to staffing, training, job and performance evaluation, salaries, and employee records administration. It also administers benefit programmes. Since 2004, the Service reports to the Associate Vice-President, Human Resources.

Scope and content

The fonds contain files which document the functions of the Human Resources Service. It includes annual reports (1966-1980, 1984-1991), minutes of: the Management Committee (1996-2001), Committee on Health, Safety and Environment (1991-2002), Awards for Innovations Committee(1996-1997), Reward Committee (1989-1992), Management and Professional Staff Committee (1976-1988) and of the Positions Evaluation Committee (1994). It also includes Human Resources Bulletin (1969-2003), Factum Bulletin (1994-2007), Staff guides (1985, 1989, 1990-1991), Human Resources Management Guide (1991), statistics (1984-1987, 1991-1993) as well as memorandums (1967-2009). Files relating to United Way (1990, 1992-1993), documents of the Support Staff Executive Committee (1992-1999) and the Employees' Association (2000-2001), documents relating to the Pension plan (1974-2002) and on Career Development Funds (1989, 1992-1994, 1996-1999) can also be found. It includes a biennial report of the Career Development Fund (1992-1994), annual reports of the Career and Development Center (1991-2001), documents relating to: Support staff Excellence Award (1996-1999, 2002), women's situation and equity at the University, negotiations, benefits, work and compensations and staffing. The fonds contain correspondence, training workshop programmes, insurance contracts and documents relating to the Support Staff Christmas party.

Immediate source of acquisition: Administrative Transfer.

Languages: French and English.

Restrictions: Documents containing confidential and personal information are restricted to consultation and reproduction.The records are submitted to the Copyright's Act.

Finding aids: Inventory of textuals records.

Accessions: More accruals are expected.




French

FONDS SERVICE DES RESSOURCES HUMAINES. - - 1963-2009 - 78,35 m de documents textuels.

Numéro de fond: 94

Portée et contenu

Le fonds contient des dossiers portant sur les fonctions du Service des ressources humaines. Il comprend des rapports annuels (1966-1980, 1984-1991), des procès-verbaux : du Comité de gestion (1996-2001), du Comité sur la sécurité et l'environnement (1991-2002), du Comité des primes à l'initiatives (1996-1997), du Comité des primes au rendement (1989-1992), du Comité des cadres et professionnels (1976-1988) et du Comité d'évaluation des postes (1994). Il comprend également le Bulletin du Services des ressources humaines (1969-2003), le bulletin Factum (1994-2007), des guides du personnel (1985, 1989, 1990-1991), un guide de la gestion des ressources humaines (1991), des statistiques (1984-1987, 1991-1993) ainsi que des lettres circulaires (1967-2009). On y retrouve des dossiers sur Centraide (1990, 1992-1993), des documents du Comité exécutif du personnel de soutien (1992-1999) et de l'Association des employé(e)s de l'Université (2000-2001), des dossiers portant sur le Fonds de pension (1974-2002) et sur le Fonds de développement de carrière (1989, 1992-1994, 1996-1999). Le fonds contient un rapport biennal du Fonds de développement de carrière (1992-1994), des rapports annuels du Centre de formation et développement de carrière (1991-2001), des documents portant sur : les prix d'excellence du personnel (1996-1999, 2002), la situation féminine et l'équité à l'Université, les négociations, les avantages sociaux, la santé et sécurité au travail ainsi que sur la dotation. On y retrouve également de la correspondance, des programmes d'ateliers de formation, des contrats d'assurances et des documents de la réception de Noël du personnel de soutien.

Source immédiate d'acquisition: Transfert administratif.

Langues: Français et anglais.

Restrictions: Les documents contenant des informations personnelles et confidentielles sont restreints à la consultation et à la reproduction.Les documents sont soumis à la Loi sur les droits d'auteur.

Instruments de recherche: Inventaire des documents textuels.

Versements complémentaires: D'autres versements sont attendus.

© University of Ottawa
For additional information, please contact us
Technical questions? Contact archives@uottawa.ca
Last updated: 2010.08.17